خريد فرش و نكات قابل توجه براي چيدمان فرش

اخبار جامع استان همدان را در اين وبلاگ مشاهده نماييد

خريد فرش و نكات قابل توجه براي چيدمان فرش

۱۱ بازديد

چيدمان فرش و اصول آن انتخاب و چيدمان فرش در منزل بسيار اهميت دارد، زيرا بخش عظيمي از زيبايي دكوراسيون

خريد فرش و نكات قابل توجه براي چيدمان فرش https://www.neginhelal.com/buy-carpets-and-important-tips-for-layout/ https://www.neginhelal.com/buy-carpets-and-important-tips-for-layout/#respond Tue, 07 Sep 2021 05:59:23 0000 اخبار و مقالات https://www.neginhelal.com/?p=16363 چيدمان فرش و اصول آن انتخاب و چيدمان فرش در منزل بسيار اهميت دارد، زيرا بخش عظيمي از زيبايي دكوراسيون

چيدمان فرش و اصول آن

انتخاب و چيدمان فرش در منزل بسيار اهميت دارد، زيرا بخش عظيمي از زيبايي دكوراسيون را فرش به خانه مي‌دهد. هنگام خريد فرش چنين سؤال‌هايي در ذهن شما پيش مي‌آيد كه چه فرشي براي خانه ما مناسب‌تر است؟ فرشي كه انتخاب كرده‌ايم را با چه اندازه و ابعادي بخريم تا دكوراسيون زيبايي بچينيم؟ فرش زير پايه‌هاي مبل برود يا از آنها فاصله داشته باشد؟

اين جزئي از سؤال‌هايي است كه هنگام خريد فرش در ذهن ما پديد مي‌آيد و ممكن است با پيدانكردن پاسخ‌هاي درست، از خريد خود ناراضي باشيم. در اين مطلب ما براي شما نكاتي مهم در انتخاب فرش براي منزلتان را جمع‌آوري كرده‌ايم تا به شما در انتخاب فرشي شايسته كمكي كرده باشيم. با ما همراه باشيد.

نكات اوليه اي كه بايد هنگام خريد فرش به آنها توجه كنيد:

  • به متراژ منزل توجه داشتيد تا با ابعاد فرشتان تناسب داشته باشند.
  • به ميزان بودجه‌اي كه در اختيار داريد توجه داشته باشيد.
  • در زمان خريد فرش به كيفيت فرش دقت كنيد.
  • بر اساس دكوراسيون خانه‌تان، طرح و رنگ فرش را انتخاب كنيد.
  • انتخاب بين فرش ماشيني و دستبافت (اين انتخاب بر اساس بودجه و سليقه شماست).
  • در زمان خريد فرش به محل استفاده فرش توجه داشته باشيد.
  • حواستان باشد كه با رنگ غالب دكوراسيون خانه‌تان هماهنگي منطقي داشته باشد.

 

پس از رعايت كردن نكات اوليه‌اي كه ذكر كرديم، به مرحلهٔ دوم مي‌رسيم. اين نكات مكمل نكات اوليه هستند و به زيبايي و منظم بودن چيدمان كمك شاياني مي‌كنند.

نكته اول اين است كه پايه هاي مبل روي فرش باشد يا نباشد؟

هر حالت قرارگيري فرش نسبت به مبل درست است، چه پايه‌ها روي فرش باشند چه از فرش فاصله داشته باشند شما چيدماني درست انجام داده‌ايد. ولي در هر دوي حالات بايد اصولي رعايت شود كه در ادامه ما با شما در ميان مي‌گذاريم:

حالت اول: پايه ها خارج از فرش باشند:

 

اين حالت براي زماني بسيار مناسب است كه ابعاد فرش نسبت به متراژ خانه كوچك‌تر باشد و بايد حتماً فرش در مركز قرار گيرد در اين سبك چيدمان بهتر است فاصله مبلمان تا فرش ازهرجهت يكسان باشد.

حالت دوم: پايه مبلمان بر روي فرش قرار گيرند:

 

در اين چيدمان فضاي پذيرايي كمي شلوغ به نظر مي‌رسد. پيشنهاد ما اين است اگر خانه كوچكي داريد اين نوع چيدمان را به طور كامل فراموش كنيد، زيرا خانه‌تان از چيزي كه هست كوچك‌تر نشان مي‌دهد. اما اگر به اين چيدمان علاقه زيادي داريد، حواستان باشد طرح‌هاي شلوغ براي فرشتان را كنار بگذاريد و از طرح‌هاي مينيمال و ساده استفاده كنيد. همچنين توجه داشته باشيد كه فضاي آزادي بين مبل‌ها و كاناپه بايد وجود داشته باشد.

چيدمان فرش براي سالن غذاخوري:

 توجه داشته باشيد كه حتماً فرش را طوري قرار دهيد كه وقتي صندلي را عقب مي‌كشيد، پايه‌هاي آن بر روي فرش قرار گيرند. همچنين ابعاد و طرح و رنگ فرش بايد متناسب با ميز غذاخوري شما باشد و به‌گونه‌اي نباشد كه فرش زير ميز قرار بگيرد و پيدا نباشد. به اين دليل كه عموماً ميز غذاخوري قسمت مركزي فرش قرار مي‌گيرد، حواستان باشد فرش شما به‌گونه‌اي نباشد كه تمام نقش آن در زير ميز پنهان بماند.

 

.

نحوه چيدمان فرش گرد:

براي خريد فرش هاي گرد بايد بسيار به مدل چيدمان و دكوراسيونتان دقت كنيد، زيرا فرش‌هاي گرد با هر چيدماني ست نمي‌شود. يكي از مواردي كه مي‌توان فرش گرد را استفاده كرد براي ميز غذاخوري است، ولي بايد توجه داشته باشيد كه ابعاد فرش به طرز نامعقولي بزرگ‌تر از ابعاد ميز نباشد تا جلوه زيبايي داشته باشد.

چيدمان فرش گرد

نمونه اي از چيدمان فرش گرد براي ميز غذاخوري

از فرش‌هاي گرد براي اتاق‌خواب و آشپزخانه نيز مي‌توان استفاده كرد، ولي توجه به ابعاد فرش و مكاني كه مي‌خواهيد فرش را بيندازيد از نكات بسيار مهم است. اتاق‌خواب‌هاي كوچك را با فرش‌هاي گرد مي‌توانيد ديزاين كنيد كه علاوه بر زيبايي، طرحي فانتزي به اتاق‌خوابتان مي‌دهد.

فرش گرد در اتاق خواب

نمونه اي از استفاده فرش گرد در اتاق خواب

براي راهروي منزل شما، كناره‌ها بهترين گزينه هستند. اين فرش‌ها با طول زياد و عرض كم، راهروي شما را پر مي‌كنند و زيبايي دوچندان به آن مي‌بخشند. در مورد كناره‌ها نيز به ابعاد محيط و همچنين طرح و رنگ فرشتان دقت كنيد. در آخر توجه داشته باشيد كه فرشي كه خريداري مي‌كنيد به زيبايي منزل شما بيفزايد.

فرش كناره مناسب براي راهرو

نمونه اي از كناره براي راهرو

استفاده از فرش براي اتاق خواب

در انتخاب و خريد فرش براي اتاق خواب تان خلاق باشيد و نكات گفته شده را رعايت كنيد تا اتاقي شيك و زيبا داشته باشيد. اگر اتاق‌خواب كوچكي داريد و بيشتر فضا را تختخواب پر كرده است، بهتر است از موكت استفاده كنيد. براي جلوه بيشتر مي‌توانيد قاليچه كوچكي در قسمتي با فاصله از تخت پهن كنيد.

 

 

ولي اگر فضاي اتاق‌خوابتان بزرگ است و مي‌خواهيد فرشي پهن كنيد، حتماً توجه داشته باشيد كه عرض و طول فرش شما از عرض و طول تختتان بيشتر باشد و تمام تخت روي فرش را نگيرد كه زيبايي فرش و هارموني آن با اتاق جلوه خودش را داشته باشد.

 

 

حالت سوم زماني است كه اتاق‌خوابتان بزرگ است ولي شما قصد نداريد فرشي زير تختتان پهن كنيد. در اين زمان شما مي‌توانيد قاليچه يا فرشي را به طور جداگانه كنار تخت بيندازيد. بهتر است رنگ كف‌پوش و كف اتاق‌خوابتان با فرشتان تناسب داشته باشند.

 

نكاتي درباره پهن كردن فرش در خانه:

  • براي راحتي بيشتر شما و ميهمانانتان بهتر است قسمت‌هايي از خانه كه رفت‌وآمد زيادتري دارند مفروش شوند.
  • در اتاق‌ها و يا سالن‌هاي بزرگ كه به‌هم‌پيوسته هستند، حتماً سعي كنيد طرح و رنگ فرش‌ها يكسان باشد و طرح‌هاي مختلف را كنار هم نيندازيد. ولي در فضاي بزرگ و مجزا و يا سالن‌هاي ال مانند كه در آنها دو دست مبلمان چيده مي‌شود، شما مجاز هستيد از دو طرح مجزا استفاده كنيد و دستتان براي ست‌كردن وسايل بازتر است به اين شرط كه نقطه اشتراك دكوراسيون خانه فرش‌ها نباشند.

تمام نكاتي كه گفته شد صرفاً براي راهنمايي شما و كمك به شما براي چيدمان منزلتان بود و در آخر تصميم نهايي طبق سليقه و نظر شما گرفته مي‌شود. پس اگر با چيدماني خارج از قاعده گفته شده راحت‌تر هستيد و حس بهتري داريد، از جسارتتان استفاده كنيد و هرطور مي‌خواهيد خانه را دكور كنيد. در نهايت آنجا مكاني براي آرامش شماست و بايد مطابق سليقه شما چيده شود.

https://www.neginhelal.com/buy-carpets-and-important-tips-for-layout/feed/ 0

منبع :فرش نگين هلال مشهد
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.